Nyheder

Bliv godt klædt på til at tale om allergi med din chef

Allergi er ikke altid den letteste sygdom at få øje på eller helt forstå. Derfor er det vigtigt, at du fortæller om din allergi og de hensyn, du gerne vil have, at dine kolleger og din arbejdsplads tager.

Publiceret 17/03 2023

Ca. 3 min. læsning

Del artikel

samtale med arbejdsgiver
Foto: Shuttertock

At fortælle om din allergi og de hensyn, du ønsker, at dine kolleger og arbejdsplads tager, er lettere sagt end gjort, men heldigvis er der hjælp at hente. Her får du fem gode råd til samtalen om din allergi. Vi hjælper dig også videre, hvis skaden allerede er sket.

1. Forbered dig på samtalenspørgsmålstegn

Et godt udgangspunkt er at tale med din læge, som kan hjælpe med at klæde dig fagligt på. Tænk også over, hvad din hensigt med samtalen er. Vil du fortælle, at du har (fået) allergi og tale om de hensyn, der måske kunne tages? Eller vil du forsøge at løse problemer, som er opstået på grund af din allergi – og hvad tænker du specifikt, der kan gøres?

For at læse hele artiklen skal du være medlem af foreningen.

Opret dig nu, og få adgang til alt indhold samt alle øvrige medlemsfordele.

Er du allerede medlem?
Log ind her

Bliv en del af fællesskabet

Meld dig ind i Astma-Allergi Danmark